Mosaique Insights: Ausgabe 10

cover cropped.jpg

Wie ist es so schnell so spät geworden? Es ist Nacht noch vor dem Nachmittag. Es ist Dezember, bevor der Juni kam. Du meine Güte, wie die Zeit verflog. Wie ist es so schnell so spät geworden?“

- Dr. Seuss

2022 neigt sich dem Ende zu und wir nehmen uns ein wenig Zeit, um über das vergangene Jahr nachzudenken.

Ein Jahr, in dem viel passiert ist, ein Jahr, das uns auf unterschiedliche Weise herausgefordert hat, nicht nur als Anleger, sondern auch als Menschen. Wir sind in Gedanken bei denen, die von dem schrecklichen Konflikt betroffen sind, der immer noch tobt.

Rückblickend betrachtet, stand die Geopolitik im Mittelpunkt und hat nicht nur wesentliche Veränderungen in der Weltwirtschaft und den Finanzmärkten bewirkt, sondern auch die internationalen Beziehungen und den Handel neugestaltet.

In dieser Ausgabe von Mosaique Insights blicken wir auf das vergangene Jahr zurück und teilen Einblicke von unseren Strategie- und Portfoliomanagement-Teams. Wir führen ein Interview mit Gerry Livnat, dem Leiter unserer neu eröffneten Niederlassung in Israel, geben Ihnen einige aktuelle Einblicke in die Welt der Cybersicherheit und beleuchten die geopolitischen Ereignisse, die dieses Jahr so tiefgreifend geprägt haben.

Wir wünschen Ihnen viel Freude mit dieser Ausgabe von Mosaique Insights, Frohe Weihnachten, Joyeux Noël - wir freuen uns darauf, Sie im Jahr 2023 wieder zu begrüßen!

Laurent Gagnebin
CEO, Rothschild & Co Bank AG

Dr. Carlos Mejia
CIO, Rothschild & Co Bank AG

• Perspectives podcast: Dispelling misconceptions

Worries about growth, geopolitics, and an authoritarian government have dramatically dented sentiment in China.

• The AI-driven surge

Blog

Chipmaker Nvidia has announced strong financial results. Alongside the rest of the ‘Magnificent Seven’ tech and AI stocks, it has been a key driver of the US market in recent times. But should investors now be worried about market concentration around these big names?

• Japan: partying like it's 1989

Blog

Japan’s stock market is performing strongly, but we are unconvinced about the country’s long-term attractiveness. We believe the recent bounce in the Nikkei index is a sentiment or momentum driven story, and not one that yet reflects better fundamentals.

• Disinflation, China and stock valuations

Politics may well affect portfolios in 2024, but we know that the business cycle certainly will. In this Market Perspective, we examine the outlook for inflation, the case for and against investing in China, and whether stocks are currently being overvalued.

• Rothschild & Co expands Middle East reach with new Riyadh office

Actualités

Leveraging the region's rich talent pool and Rothschild & Co's accomplished leadership, its new Riyadh office will enhance the Group’s business by offering their growing client base greater local proximity for strategic advice.

• Perspectives podcast: A conversation with a senior adviser

Simon Brewer, host of one of the most acclaimed finance podcasts, "The MoneyMaze Podcast, holds the position of senior adviser to Rothschild & Co in London. In this special edition of our Perspectives podcast, Laura Künlen and Simon Brewer delve into Simon's career journey, the insights gained from his experience as a senior manager, the responsibilities of a senior adviser, and how his podcast contributes to his effectiveness in this role