Mosaique Insights: Ausgabe 08

Lighthouse Mosaique Insights 08 Cropped.jpg

War does not determine who is right – only who is left.”

In diesem Frühjahr haben viele von uns den zweiten Winter der Covid-19-Einschränkungen hinter sich gelassen und gelernt, mit dem Virus zu leben. Es ist eine Zeit der Erneuerung, aber aufgrund der geopolitischen Ereignisse im ersten Quartal dieses Jahres auch eine Zeit der erhöhten Unsicherheit.

Die weisen Worte des Philosophen Bertrand Russel erinnern uns daran, dass der Krieg nicht bestimmt, wer Recht hat, sondern nur, wer übrig bleibt. Unsere Gedanken sind bei allen, die vom Krieg in der Ukraine betroffen sind.

Die Ereignisse der letzten drei Monate erinnern uns auch daran, wie wichtig es ist, eine langfristige Strategie zur Erhaltung des Vermögens zu verfolgen, eine Strategie, die eine Perspektive bietet, die die Gegenwart zu verstehen sucht und die die Zukunft vorausschauend angeht. Wie in den folgenden Artikeln dargelegt, haben unser Anlageteam und unsere Strategen schnell gehandelt, den Marktlärm zurückgedrängt und die Portfolios für die kommenden Zeiten positioniert.

Ob Inflation, steigende Zinssätze, Engpässe in der Lieferkette oder die Auswirkungen der Sanktionen auf eine weniger globalisierte Welt – in dieser Zeit des Wandels stellen wir Ihnen unsere neuesten Denkanstösse, Ansichten und Analysen vor.

Unser kollektives Wissen über die Jahrhunderte hinweg, das sich auf sieben Generationen von Vermögensverwaltern stützt, ist unser wertvollstes Kapital für unsere Kunden. Wir freuen uns darauf, diese Dienstleistung weiter anzubieten in der Gewissheit, dass das, was einmal war, auch wieder kommen wird.

Wir freuen uns darauf, Sie bald wiederzusehen, see you soon, à la prochaine.

Laurent Gagnebin
CEO, Rothschild & Co Bank AG

Dr. Carlos Mejia
CIO, Rothschild & Co Bank AG

• Perspectives podcast: Dispelling misconceptions

Worries about growth, geopolitics, and an authoritarian government have dramatically dented sentiment in China.

• The AI-driven surge

Blog

Chipmaker Nvidia has announced strong financial results. Alongside the rest of the ‘Magnificent Seven’ tech and AI stocks, it has been a key driver of the US market in recent times. But should investors now be worried about market concentration around these big names?

• Japan: partying like it's 1989

Blog

Japan’s stock market is performing strongly, but we are unconvinced about the country’s long-term attractiveness. We believe the recent bounce in the Nikkei index is a sentiment or momentum driven story, and not one that yet reflects better fundamentals.

• Disinflation, China and stock valuations

Politics may well affect portfolios in 2024, but we know that the business cycle certainly will. In this Market Perspective, we examine the outlook for inflation, the case for and against investing in China, and whether stocks are currently being overvalued.

• Rothschild & Co expands Middle East reach with new Riyadh office

Actualités

Leveraging the region's rich talent pool and Rothschild & Co's accomplished leadership, its new Riyadh office will enhance the Group’s business by offering their growing client base greater local proximity for strategic advice.

• Perspectives podcast: A conversation with a senior adviser

Simon Brewer, host of one of the most acclaimed finance podcasts, "The MoneyMaze Podcast, holds the position of senior adviser to Rothschild & Co in London. In this special edition of our Perspectives podcast, Laura Künlen and Simon Brewer delve into Simon's career journey, the insights gained from his experience as a senior manager, the responsibilities of a senior adviser, and how his podcast contributes to his effectiveness in this role